Slut på helgen

Har haft en fin helg som mest handlat om att jag och killen umgåtts. Film, pizza, kärlek och middag hemma hos honom har det varit bland annat. Jag känner att jag blir mer och mer fast i hans värld, hans existens och känslan kring honom. Men det är nog bara bra.

Är lite pirrig över imorgon dessutom. Inte varit i skolan på en vecka. Nu börjar min uppsatsskrivning. Jag känner mig vilsen och okunnig. Har aldrig förr skrivit en akademisk text och verkligen inte en vetenskaplig text. Men jag får helt enkelt ta till så mycket hjälp som möjligt.

Ska ha dottern från och med imorgon också. Fick veta att hon håller på att bli sjuk. Får hålla tummarna för att det inte blir så. För jag är verkligen beroende av tiden hon är på dagis för att kunna skriva. Inte så lätt att hitta ett skriv-flow när hon springer runt som en virvelvind och leker jämte en själv.

Nu ska jag börja göra mig redo för att åka hem till exet och äta Fars-dag-middag med honom och dottern. Ikväll hoppas jag givetvis på att få träffa honom.

Den här snutten från One Tree Hill är underbar med Gavin Degraw. Speciellt när han kommer igång med sången. Jag får rysningar.




I don't want to be anything other than what I've been tryin to be lately
All I have to do is think of me and have peace of mind
I'm tired of looking 'round rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0