Förbannad

Vilken helvetesdag det här blev då.

Jag är så förbannad och irriterad.
För en månad sen hade min dotter löss. Det var skitäckligt och även om det är normalt o det står att det inte påverkas av hygienen så tycker jag inte om det och är inte ok med det.

Så jag var noga med att få bort det snabbast möjligt sist jag upptäckte det. Men eftersom det var dagen innan hon skulle till sin pappa så fick han sköta all kamning och återbehandling. Men han tar inte det här seriöst. Så jag misstänker nu i efterhand att han inte kammat ordentligt och tillräckligt många ggr.

För i julas, på julafton tyckte jag mig hitta några ägg igen. Han nekade och sa att jag är paranoid och dramaueen. Han lovade att kamma när hon var hos honom. Men han gjorde nog inte det. För idag hittade jag en livs levande lus i håret på henne. Hittade inga fler, men några ägg.

Skrev att hon får stanna hemma från dagis. Men det var som att han ballade ut. Han ska påbörja praktik imorgon. Förstår att han inte vill sjuka/vabba första dagen och jag ställde inte det kravet. Jag stannar hemma från min skola. Men han var noga med att säga att han skulle ha henne direkt efter han slutat. För det är hans vecka egentligen.

Ja - det är hans vecka. Men jag litar inte på att han gör det ordentligt. Dessutom vägrade han acceptera att medlet vi använde sist kan vara hjälplöst eftersom lössen kan vara resisdenta mot det.

Så nu hela kvällen har han istället bråkat med mig och kränkt mig. Jag är så jäkla less. Så jävla less.
Som tur är får jag tag på Paranix ikväll så att jag kan behandla dottern.

Imorgon blir det samtal till dagis. Förstår inte heller deras inställning. Enligt sambon ska det vara okej att lämna barnen där så fort behandlingen gjorts. MEN...missar de då att man en vecka efter åter ska göra återbehandling. Att behandling kan misslyckas. De kollar inte ens barnen. Jag vet inget om de tar ansvar eller meddelar de andra föräldrarna. För de meddelade aldrig mig att det fanns löss bland barnen där. Utan jag upptäckte bara en krypande i huvet på min dotter.

Förbannad som fan är jag.

Kommentarer
Postat av: S

Oj! Ja, jag förstår verkligen att du är förbannad. Inte alls kul att hitta löss på dottor. Okej, första gången, men andra gången på så kort tid? Då blir man arg!



Jag hoppas verkligen det löser sig med exets praktik och dotterns dagis.



Kram

2009-01-11 @ 23:16:54
Postat av: E

Ohh blir så förbannad på den människan. Du ska ha eloge att du står ut..

2009-01-12 @ 02:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0