Helgen är här

Nu är helgen här. Den här veckan har gått otroligt snabbt. Jag har knappt hunnit med att förstå att dagarna passerat. Men det känns som helgen kommer destovärre bli väldigt lång. Ikväll ska jag och dottern mysa med en av mina vänner framför tv'n och Let's Dance. Det blir god mat och ett par garv och huvudskakningar åt Blondinbella om vi får som vi vill.

Jag verkligen ogillar Blondinbella. Trots att jag läser hennes blogg varje dag och trots att hon ibland faktiskt skriver en och annan mening som inte är totalt värdelös. Men jag tror att hon ligger bra till i Let's dance...av en anledning endast. Hon är en sån person som bestämmer sig för en grej och sedan gör allt för att få det. Hon har en jävla kämparanda som många verkar sakna. Det är det enda som jag gillar med henne. Om vi bortser från hennes killes katt Max, som jag hade kunnat ge en lilltå för att få klappa.


Nu lite uppdatering om känslostadierna....

♣ För två dagar sen kände jag att nu är det dags. Jag skrev ett väldigt långt mail till mitt ex och förväntade mig antingen ett väldigt otrevligt svar eller inget svar alls. Istället svarade han direkt på msn och var väldigt positiv. Det gör ju givetvis mina små misstänksamma hjärnceller irriterade. Jag tror inte på honom. Tror att han just den dagen var antingen himla glad eller full. Jag förväntar mig inga framsteg, men hoppas givetvis. Det är så energikrävande att behöva hoppas in vain om och om igen.

♦ Igår fick jag plötsligt panikångest. Kunde inte andas och fick stå med ansiktet rakt uppåt för att göra luftvägarna fria så det skulle bli enklare. Men som tur var gick det över snabbt. Men det kom i samband med ett mail från min lärare, där han skrivit att han var förvånad över att jag ville ta studieuppehåll. Först fick jag en oerhörd stor skam över hela mig och sedan kände jag mig misslyckad. Ungefär som när man sviker sina föräldrar och vill sjunka genom jorden. Kändes som det som förväntades av mig gick upp i rök.

Men nu...idag. Känns allting mycket bättre. Det är huvudsaken. Vilket långt inlägg.

Kommentarer
Postat av: Andrea

Åh konstigt, kände nästan på mig att det var Du när jag såg din kommentar hos mig :)

Gör vad som känns bäst just nu i livet, det är det man mår allra bäst av i det långa loppet.

Kram!

2009-01-09 @ 15:05:16
URL: http://minnamarie.blogg.se/
Postat av: S

Det är okej att ta studieuppehåll. Det betyder absolut inte att du är misslyckad. Snarare tvärtom. Eftersom du vill göra ditt bästa och känner att det bästa inte kommer fram just nu, tar du en paus när det är så mycket annat som måste hinnas med.



Mycket har hänt på kort tid, och du har inte haft tid att smälta allt. Dessutom trivs du inte i klassen, vilket gör saker ännu jobbigare. Även om jag är säker på att du klarar det ändå, tycker jag att, om du känner att en paus är det som behövs, är det de bästa du kan göra.



Lyssna på dig själv. Du är smart!

Gör inget förhastat utan tänk igenom det. Bestämmer du dig för en paus eller för att fortsätta, så bara gör det och var nöjd med det.



Kram!

2009-01-10 @ 00:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0