Kontakt

Just det...

Vaknade inatt vid tre tiden. Såg att exet hade smsat mig "vaken?" fyrtio minuter tidigare. En liten del av mig ville att jag skulle svara. Men jag struntade i den patetiska delen av mig som fortfarande bryr sig om människor som behandlar mig som skit.

Imorse när jag vaknade kände jag nästan på mig att han försökt kontakta mig via något internetmedel. Och rätt som jag brukar ha (självgod, va?) så hade han skrivit till mig på facebook.

Mailet bestod av en sångtext som han tyckte påminde om honom själv. Och konstigt nog hade han rätt. Det kändes bittert att behöva svara honom något uppmuntrande, då jag hellre hade varit sarkastisk och spydig tillbaka mot honom. Men jag får väl påminna mig själv om karma.


Kommentarer
Postat av: S

Det var väldigt fint av dig.

Du är stark som vill ge igen med samma medel som honom men ändå står emot.



Bara han inte tar för givet att du är snäll mot honom efter att han är ett as mot dig.

2009-01-10 @ 12:37:06
Postat av: Trygve

Det känns skönt att ge igen, men du har rätt om Karma.

Du är ju lycklig med dottern och killen.....vad har han?

2009-01-11 @ 07:35:46
Postat av: E

Dags att ändra taktik mot honom?? Att du är snäll och omtänksam mot honom är inget nytt för honom.



Lätt att säga åt vad andra ska göra om man själv inte är i den situationen men jag tror att jag hade använt mig av samma skittaktik som han, även om jag hatar att ge igen.

2009-01-12 @ 02:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0