Uttryckt...

I flera månader har jag nu stått ut med psykisk terror från mitt ex. Han mår inte bra. Vet inte alla anledningar men han är en trasig själ som när han kan sätter sig på andra för att själv må bra över andras dåliga mående. Något kontrollbehov eller maktkänsla kanske det handlar om.

Hur som helst så har jag tröttnat på att ta skit från honom. Jag orkar inte stå emot och ständigt påminna mig själv om varför han skriver saker till mig ständigt. För aldrig har han sagt något öppet mellan två ögon. Det är alltid sms/msn/mail. Det skiftar beroende på hur han själv har det. När han "blev kär" i en av mina vänner var det aldrig prat/hot/eller annat skit mot mig.

Det är nästan som att om han inte har det bra, ska inte jag heller ha det. Givetvis tänker jag inte stå ut med det. Så jag har pratat med mamma och en del med killen. De båda tycker att jag ska begära om ensam vårdnad för dottern. Inte bara på dessa grunder, utan även andra saker.

Jag själv funderar dock på att prova annan taktik först. Den går i princip ut på att alltid besvara hans spydigheter, hot och kränkningar med ett kallt sms där det står något i stil med. "Var god och hör av dig när du har något väsentligt att säga." Sedan ska jag skickat ett par mail till honom med allt som är skit med honom. Allt som dottern säger till mig om honom. För att stampa på honom så han blir ännu mindre. För vill han ha krig så ska han få det.

Så som han lever och sådana saker som han gör leder endast till en sak. Att han försvinner från vår dotters liv. Det tar bara olika lång tid beroende på vilken väg han väljer. Jag har fått nog.

Nu gäller bara och endast rävspel. Alla odds är med mig och inga med honom. Survival of the fittest.

Kommentarer
Postat av: E

Trots att jag egentligen hatar när man sjunker lika lågt som den andre. Att ge igen o så vidare tycker jag att du fattat ett klokt beslut. Du har prövat olika medel utan resultat. Nu finns det inget annat att göra än att sjunka på samma nivå som honom.



Han är inget annat än en självisk idiot som jag tycker så illa om.



Jag förstår att det kommer att vara jobbigt för dig men jag kommer finnas där vid din sida när du än behöver mitt stöd!



Ditt beslut kommer inte bara omfatta att sätta honom på plats utan oxå att du sätter ditt välmående högst upp på listan samt dotterns.

Att du sätter dig själv högst upp är en utveckling som jag ser och blir glad över.



Stå på dig, du har många på din sida som kommer ge dig stöd!!!!



2009-01-06 @ 20:49:21
Postat av: E

Trots att jag egentligen hatar när man sjunker lika lågt som den andre. Att ge igen o så vidare tycker jag att du fattat ett klokt beslut. Du har prövat olika medel utan resultat. Nu finns det inget annat att göra än att sjunka på samma nivå som honom.



Han är inget annat än en självisk idiot som jag tycker så illa om.



Jag förstår att det kommer att vara jobbigt för dig men jag kommer finnas där vid din sida när du än behöver mitt stöd!



Ditt beslut kommer inte bara omfatta att sätta honom på plats utan oxå att du sätter ditt välmående högst upp på listan samt dotterns.

Att du sätter dig själv högst upp är en utveckling som jag ser och blir glad över.



Stå på dig, du har många på din sida som kommer ge dig stöd!!!!



2009-01-06 @ 20:50:07
Postat av: Ern

Trots att jag egentligen hatar när man sjunker lika lågt som den andre. Att ge igen o så vidare tycker jag att du fattat ett klokt beslut. Du har prövat olika medel utan resultat. Nu finns det inget annat att göra än att sjunka på samma nivå som honom.



Han är inget annat än en självisk idiot som jag tycker så illa om.



Jag förstår att det kommer att vara jobbigt för dig men jag kommer finnas där vid din sida när du än behöver mitt stöd!



Ditt beslut kommer inte bara omfatta att sätta honom på plats utan oxå att du sätter ditt välmående högst upp på listan samt dotterns.

Att du sätter dig själv högst upp är en utveckling som jag ser och blir glad över.



Stå på dig, du har många på din sida som kommer ge dig stöd!!!!



2009-01-06 @ 20:50:43
Postat av: Er

Trots att jag egentligen hatar när man sjunker lika lågt som den andre. Att ge igen o så vidare tycker jag att du fattat ett klokt beslut. Du har prövat olika medel utan resultat. Nu finns det inget annat att göra än att sjunka på samma nivå som honom.



Han är inget annat än en självisk idiot som jag tycker så illa om.



Jag förstår att det kommer att vara jobbigt för dig men jag kommer finnas där vid din sida när du än behöver mitt stöd!



Ditt beslut kommer inte bara omfatta att sätta honom på plats utan oxå att du sätter ditt välmående högst upp på listan samt dotterns.

Att du sätter dig själv högst upp är en utveckling som jag ser och blir glad över.



Stå på dig, du har många på din sida som kommer ge dig stöd!!!!



2009-01-06 @ 20:52:05
Postat av: Er

Trots att jag egentligen hatar när man sjunker lika lågt som den andre. Att ge igen o så vidare tycker jag att du fattat ett klokt beslut. Du har prövat olika medel utan resultat. Nu finns det inget annat att göra än att sjunka på samma nivå som honom.



Han är inget annat än en självisk idiot som jag tycker så illa om.



Jag förstår att det kommer att vara jobbigt för dig men jag kommer finnas där vid din sida när du än behöver mitt stöd!



Ditt beslut kommer inte bara omfatta att sätta honom på plats utan oxå att du sätter ditt välmående högst upp på listan samt dotterns.

Att du sätter dig själv högst upp är en utveckling som jag ser och blir glad över.



Stå på dig, du har många på din sida som kommer ge dig stöd!!!!



2009-01-06 @ 20:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0