Felprioriterat - igen!

Nu börjar jag bli destruktiv...
Eftersom jag är överviktig bryr jag mig sällan om att köpa kläder. Det är liksom inte kul att kolla på kläder när det mesta är för litet eller sitter konstigt (för att de som gör kläder till tjockisar, tror att alla är formade som päron, vilket jag inte är).

Men i vissa perioder blir jag galen - go bananas - och köper mer än vad mina tillgånger tillåter mig. Men eftersom det händer max 3 ggr/år så inbillar jag mig att det är ok. Är det så? Är det ok? Jag söker alltså bekräftelse via mina läsare på en hemlig blogg. Jag är alltså i så pass mycket knipa rent samvetsmässigt att jag egentligen bara vill att ni ska säga "jamen visst är det ok att unna sig lite kläder ibland." *harklar sig*

Nu är det som så att jag på en o en halvmånad beställt tre par jeans, två par skor och två tröjor. När jag är fattig, behöver spara pengar till sommaren, måste ha pengar att spendera då jag åker på resa till vännen snart, måste köpa födelsedagspresent till killen, har räkningar som e höga o dessutom skulder till min mamma. Jag suger med andra ord. Suck.

Men sen å andra sidan. Jag hade två par byxor som jag använder on a regular basis och inte så överdrivet många tröjor. Okej, skor har jag mycket av, speciellt med tanke på att jag har ett par som jag inte ens börjat använda. Men... jag är mållös.

Ååååh. Jaja...det får bli sista gången nu fram till typ...augusti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0