Inför framtiden

Blev påmind innan om att man faktiskt kan söka till nästa termin nu. Så nu är det gjort.
Återigen är psykologprogrammet i Lund på första plats. Jag har bestämt mig nu för att söka det tills jag kommer in helt enkelt. Sen om det blir när jag är 38 år, gör det inget. Då blir jag en dubbel (alternativt trippel) examinerad kvinna med några års arbetslivserfarenhet. Finansieringen får jag ta när jag väl kommer in, det löser sig alltid. Mamma o pappa klarade sig med två barn, bostadsrätt o en massa lån. Jag klarar mig super på något sätt.

Men om jag inte kommer in till nästa termin har jag sökt till fyra olika psykologi/rättspsykologi-kurser att läsa på distans samtidigt som jag läser det vanliga. Så det blir 150% studier nästa termin om jag inte kommer in på psykologprogrammet. Tanken är att läsa mig upp till en c-uppsats i psykologi samtidigt som jag läser socionomprogrammet. Dvs om jag inte byter utbildning på vägen.

Nog om det nu...


Har nyss ätit middag, blev en stor sallad med en grillad kycklingfilé o lite vitlöksbröd till - behöver jag säga hur gott det var?? Riktigt gott. Nu ska jag plugga vidare medan killen glor på Criminal Minds.

Kommentarer
Postat av: E

Wow 150% studier. Kanske får ta och tänka igenom det ordentligt innan du bestämmer dig för att verkligen göra det. Tänk på din nuvarande situation plus hälften mer studier.

Har dock ingen tvekan om att du inte kan klara det!!

2009-03-21 @ 20:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0