Irritation pga blogg

Läste på en blogg jag brukar läsa igår.
Tjejen som har bloggen är gravid o ganska långt gången. Hon funderade på att sola. Jag blev så otroligt stött av att läsa det.
Okej att många "kunniga" (barnmorskor, läkare osv) säger att strålningen inte påverkar fostret. MEN...man kan aldrig veta säkert. Det kan lika gärna dyka upp forskning om fem år som säger tvärtom.

Dessutom blir det otroligt varmt i ett solarium och ljuset ska vi inte ens tala om. Det måste ju bli betydligt ljus plötsligt där inne i magen plötsligt.

Egentligen har jag inga direkt konkreta argument mot varför jag är emot själva tanken. Det handlar nog om att en person tycks prioritera sitt eget yttre före än att minimera risken från kanske 5% eller vad den nu kan tänkas vara för att skada fostret till 0%. Sådant irriterar mig. Men samtidigt...hey...inte mitt barn.

O så är hon dessutom redan apbrun. Med andra ord - hon är så brun att hon börjat tappa bedömningen själv om hur pass brun hon är. Alla som solat mycket i någon period, förstår vad jag menar. Everybody loses it at one point!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0