Som ett tjockt barn...

Det här är ball:
Jag älskar dig som ett tjockt barn... älskar kakor.
Varje gång killen säger så skrattar jag. =) Jag tycker det är så sött.

Vi firade honom med middag hemma hos honom. Det var en tio pers där. Maten var god och givetvis sällskapet också. Sen har jag haft besök från Stockholm och varit ute, solat och spelat en del. Så jag har helt enkelt inte orkat skriva något då tid funnits.

Men jag har insett att jag förlorat en del slag mot "Fatty" på sistone men att jag ändå gått förbi dem som om inget hänt. Och det kan man tro är bra, men egentligen handlar det om att förbise, förtränga och sopa skit under mattan. Vilket i sin tur gör att det sparas och släpps ut den gången jag inte har kraft kvar till att förtränga. Så jag måste ändra om lite.

Fast allt har varit underbart på sistone. Min dotter är underbar och ger mig fin respons på allt vi gör. Vi samtalar mycket och det har varit ett av mina stora mål. Att hon inte ska bli ett hyperaktivt barn som bara springer runt och inte kan sysselsätta sig själv. Men hon kan uppehålla sig själv med lek om det behövs och hon kan även samtala kring olika saker, vettiga och påhittade saker. Jag är så stolt. =)

För övrigt har jag varit kär i killen i ett år. Varje dag har jag tänkt på honom. Blivit pirrig i magen och mina ögon har glittrat när jag sett honom. Jag har aldrig varit med om nåt liknande. En äldre man i slutet av 50 års åldern sa på killens middag "Förälskelsen lägger sig någon gång kring efter ett halvår." Och då sa jag att det inte varit så för mig nu. Han såg skeptisk ut och då sa killens mamma "Det stämmer förmodligen, för första gången jag såg Eldsjäl glittrade hennes ögon så fort hon tittade på pojken med Guldhåret."

1. Pinsamt att hon såg det.
2. Jag är sååå käääääär.

Känner mig jättefjantig. Men det är underbart. Underbart uuuuunderbart.
Imorgon ska vi dessutom ut och äta, vi två och våra mödrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0