Att ge liv

Idag berättade mitt ex att han o hans tjej väntar barn. Det kändes efter en stund som att allting i universum är byggt för att i slutändan klaffa perfekt. Allt som sker har kanske sin mening och något på vägen till allting leder till något annat som ger oss något vi behöver.

Jag beblandar mig ingenting med deras beslut, har ingen åsikt om det är ett klokt val eller ej. Det enda jag bryr mig om är att dottern min ska få det bra i slutändan. Hon kommer bli glad så fort hennes pappa berättat att hon ska få en lillebror/syster.

Det här är en av de sakerna med mig som jag är stolt över. Jag är genuint glad för deras skull. Att de ska en dag på sjukhuset tillsammans se ett liv födas som de sedan kommer ha som gemensam glädjegrund i livet ihop. Den stunden av lycka är de värda, oavsett vem de har varit, vad de gjort eller hur de tänker. Lycka till till de båda.

Fast visst känns det...med tanke på de två änglarna.

Kommentarer
Postat av: Miss Illussion

Vilket fint inlägg min fina vän! Du är så jävla stark och du är en så fin människa.



All lycka till de tre, till dig och till din fina dotter.



Kärlek!

2009-03-28 @ 22:19:12
URL: http://missillusion.blogg.se/
Postat av: E

SV: min tvekan var ju just att de vill privatisera allt så...

2009-03-30 @ 23:42:09
Postat av: Anonym

Oh for fu*k sake... han kan ju inte ta hand om sig sjalv ens :)

2009-04-02 @ 11:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0